LAYOUT

Ajim anak pariapa

Aku ada seorang adik.  Lelaki. 
Biasa family panggil ajim. 
Nama penuh dia Muhammad Hazeem. 
Ye. Ada double E. Nampak moden sikit.

Dia lahir 9 tahun lepas aku.
Happy betul aku bila mak kata aku dapat adik.
Aku selalu main dengan dia.
Cium rambut dia. Sbb bau wangi.


Bila dia dah besar. Umur dalam 7/8 tahun macam tu dia dah pandai jalan sendiri.
Pergi mengaji sendiri.
Pergi main taman sendiri.
Dah besar dah. Pandai berdikari.

Abah selalu bawak dia pergi gunting rambut kedai India.
Kedai mana aku tak tau lah. Tapi yang pasti setiap kali balik dari gunting rambut mesti ada kesan bedak kat leher dan baju.
Kat situ lah aku syak dia pergi kedai india selain bau rambut dia bau minyak kelapa.

Okay. Kita namakan kedai tu kedai pariapa (baca pa-riya-pa) eh.
Aku dgn kakak ada habit suka cium rambut dia since dia baby lagi.
Dan setiap kali lepas dia gunting rambut kedai pariapa tu aku tak akan cium rambut dia sbb bau minyak kelapa. 

"Eeeee ajim rambut bau pariapaaaaa" perkataan ni selalu nya aku ejek dia sampai seminggu kadang sebulan walaupun bau 'pariapa' tu dah tak ada.

Setiap kali aku bergaduh dgn dia. Ayat hikmat aku mesti ada perkataan 'pariapa' tu. Pernah jugak aku cakap dia sebenarnya anak pariapa. Anak sulung pariapa dari 4 beradik. Ada 3 adik kecik jaga lembu kat estet. Pariapa bagi dia kat mak aku masa kat hospital. 

Selalu nya bila aku guna cerita ni dia akan kalah dan kadang kadang terus merajuk masuk bilik atau menangis bawah bantal. Aku happy sangat! 

Ye aku tau. Aku agak jahat sikit. Tapi nak buat mcm mana.  Siapa suruh cari pasal dengan aku. Kan dah kena. :P

OLDERoho
Thursday, January 1 @ 01:39   â—   { Leave a comment? }
ohoNEWER â–º